الثلاثاء، ديسمبر 9

حلم قديم


كنت فى حلم غريب وعجيب


مس القلب بشكل رهيب


مثل ليا دور الصاحب ؛


قرب ليا قال نتصاحب


وأنا صدقته هويته وشلته


جوه عنيا وقلت حبيب


قلبه وهمنى ان ده انسان ؛


وحبه ده مرسى وبر أمان
وانه هيبقى صديق العمر

؛دايما عينه عليا تمر ؛
وانه وانه وفا واخلاص


وحبه ده بحر وموجه حنان


بسرعه هويته وقولت عرفته ؛


كأنى قابلته زمان ده وشفته ؛


مشيت وياه وأنا مطمنه


وقولت عينيه دى أكيد مومنه ؛


وقلت لنفسى أنا هعمل ايه


لو فى حياتى ما كنت صادفته ؛


أتارى فى قربه دا جرح كبير


ظالمنى وهانى بكدبه كتير


؛ماشفش فى يوم منى أسيه ؛


وأنكر هوه حبه ليا


وجه فى يوم شهر عليا


وراح شكانى مسلوب الضمير


؛ماكنتش أعرف انه سراب


وان وفائى ده كان لتراب ؛


وان طريقه دا كان ماساتى


وكل وروده دى شوك فى حياتى


وانه وانه جحود وخراب


؛خسيس وماكنتش أصدق يوم؛


ههون قدامه وأكون مظلوم


وفاجأه صحيت من حلم عميق


بقول دا ماكنش حقيقى صديق


ظالمنى المنى جرح ايه ياعنى


مسير الظالم ياناس ليه يوم !


وداندى ؛

ليست هناك تعليقات: