الثلاثاء، ديسمبر 9

أخر شىء


أخر شىء ممكن إنى أنا أبكى عليه ؟


؟أخر شىء ممكن تانى أفكر فيه؟؟


طبعا أنت ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍؟؟


أصلك أنت


جرحت ؛


ظلمت ؛


خدعت ؛


وخنت .؛


أول واحده هانتنى ؛ باعتنى فى يوم ظالمتنى
كانت انت ؟؟


وأخر واحده هتخدع قلبى وتخدع عينى
هتكون انت ؟؟


أصل جراحك دى صاحتنى


أخدت حبى لكن اديتنى
بدل عيونى عيون تانيين


؟؟أقدر بيهم أشوف لبعيد
قبل ما أصاحب قلب جديد


.أصل زمان كان نظرى ضعيف لما
عملت ملاك وشريفه


صدقتك وأتاريك مجرد شكل ما يسوا


فى عينى تعريفه


؟؟لكن حظى وقلة بختى
هما اللى رامونى عليك ياختى


ولقتنى بوهبلك قلبى وأديلك اخلاصى وحبى


ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه


دنا كنت ولا المجانين ؟


كنت الحاجه الحلوه فى عينى كنت بشوفك
حلم جميل


كنت بكلم نفسى عليك أبعد عنك مستحيل ؟


؟كنت أعز الناس فى عنيا كنت بموت
فى هواك بجد


شفت قساوه وظلم وغدر منك عمرى


ما شفته فى حد ؟


؟كل كلامك وهم وكدب


دا انت ياشاطرة بعيده ع الحب


كل دهواً وأنا مخدوعة


فيك يا أكبر واحده خدوعه


انت طلعت من الخاينين ؟؟


؟ أنا من قلبى بكره سيرتك ؟


كنت عبيطه انا يوم ما أخترتك


تافهة ومولوده بالانانيه بتبيعى
وتشترى فى الناس


وياعينى قلبك مغرور ؟ الحب فى نظره بينداس


لو هتكونى انت الدنيا بحلف وحياة دينى لابيعها


لاء . دا نجوم السما أقربلك
من انى أستسلم لضياعها


حبك أصبح شىء مرفوض


مات ومالوش جوايا وجود ؛


ياعنى خلاص بقى من الرايحين


رايح يبقى خلاص مش جاى اوعى
فى يوم تقوليلى ازاى ؟


انت زمان قولتيلى انسينى وكان نسيانك
شىء على عينى


؟وحياه كل دموعى الغاليه اللى بكتها بحرقه عليك


هبعد عنك بعد بلاد حتى ولو روحى


كانت فيك ؟


اللى يبيعنى لازم أبيعه وذى ما زمان أنا قلبى
انداس ؟


لازم أرمى ماضيك ورايا وأعمل حبى ليك
مداس


؟وذى ماغدرتى بيا فى يوم


بكره زمانك يغدر بيك
وذى ماعينى داقت الدمع


بكره تدوق الدمع عينيك


ياخساره طلعت من الظالمين ؟
ياما ظلمت فيا كتير


ويا بخت اللى يبات مظلوم عند الخالق حقه كبير


وهو لسه مابينك وما بينى أيام جايه ولسه


زمان
ويعالم مين فينا هايكسب


ويعالم مين الخسران؟؟


الشاعرة دينا لطفى

ليست هناك تعليقات: